Monday, January 5, 2009

Mimit Pasal Penampung(affix) Dlm Jaku Iban

Penampung(affix) Dalam Jaku Iban Part 1
Ke saritu aku ka mai kitai berunding pasal penampung dalam jaku Iban. Baka ke ditemu kitai mayuh, bisi beberapa bengkah penampung suah (common affix) dalam Jaku Iban iyanya;
..............................................
1) ng- , nge-, ny-, m-
Cth: ngepun, mai, nyual
2)di-
Cth: diambi, diasuh
3)peng-,penge-, pe-
Cth: pengerindu, pemanah
4)be-,bel-,ber-
bemain, betunga
4)-ka
engkahka, asurka
.............................................................
Tu antara penampung ti jarang dikena tauka guna iya enda tak temu endar;
1)em-
empeleman,
2)engka-
engkaih, engkakai
..............................................................
Tang diatu aku ka mai kitai meda alu berundingka penampung ti mayuh urang enda sedar tang suah dikena sida:
1)penampung ke-(prefix)
kerimpak, kekanggau
2) penampung -i (suffix)
peruti, keliti, empati,
3) penampung -er-(infix)
kerebak,terutu
.........................................................
Bah, tekenyit? Suah aku berunding, nama main kitai nda kala ngena penampung nya deh? Aku ngarap amat bala kitai berati ka penampung tu laban tu meh penampung asal kitai. Betampung baru ba part 2. Dia aku mai kitai beratika guna penampun tu dalam Jaku Iban.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts with Thumbnails